Lockaert

Analoge marketing is een sterke basis

Geplaatst op

Met al die digitale opties van tegenwoordig zou je haast vergeten dat er ook tal van analoge manieren zijn waarop jij de marketing van je bedrijf kunt vormgeven. In deze blog willen we graag een aantal met je doornemen. Sommige opties die we behandelen zou je ook heel goed een hybride vorm kunnen noemen, omdat ze mogelijk gemaakt worden door zowel analoge als digitale technieken / media. Lees snel verder. 

Producten laten bedrukken 

Het is nog steeds heel  populair om producten te laten bedrukken. Bijvoorbeeld voor een kroeg kan het superleuk zijn om bekers of glazen te laten bedrukken. Bij loopper.nl vind je tal van opties om producten met je naam te bedrukken. Het gaat overigens niet alleen over gebruiksvoorwerpen. Ook kleding is iets wat vaak gebruikt wordt. Denk aan T-shirts en dergelijke. Een uitstekende manier om je bedrijf op de kaart te zetten. 

Een beurs om te netwerken + visitekaartjes 

We nemen je graag mee langs de verschillende voordelen van een vakbeurs. Ook dit is onderdeel van de analoge wereld en het is nog steeds een van de belangrijkste plekken / media waar mensen elkaar vinden bij het nastreven van hun commerciële doelen. Het is slim om een stand te hebben op een beurs zodat je potentiële klanten en zakenpartners kunt laten zien wat je in huis hebt. Dit voorbeeld heeft natuurlijk alles met netwerken te maken. En wat werkt er nu heel goed bij het netwerken? Juist, een visitekaartje. Daar staat in het kort de nodige informatie op. Zet je telefoonnummer en de website onder je naam. Lekker eenvoudig en effectief. 

Sales team op straat 

Het begon natuurlijk allemaal met een marktkraam en een man of vrouw die producten aanprees. Een variatie daarop is een verkoper die langs de deuren gaat of iemand zonder kraam op straat die diensten en producten aan de man probeert te brengen. Deze opties kunnen ook voor jouw bedrijf heel handig en rendabel zijn. Natuurlijk zorg je er dan voor dat ze bedrukte kleding aan hebben waar de naam van je bedrijf op staat. 

Is de marketing analoog of digitaal? 

Wanneer je kleding laat bedrukken is het meestal zo dat je via de digitale weg een opdracht aanlevert. Dat is dus een digitale factor. Maar de kleding op zich is analoog te noemen. Dus gaan we eerder uit van analoge marketing. Online advertenties zou je puur digitaal kunnen noemen, hoewel je doorgaans daarbij ook gebruikmaakt van een analoog / fysiek toetsenbord. De fysieke en digitale werkelijkheid loopt dus door elkaar heen. Uiteindelijk gaat het erom of het eindproduct analoog of digitaal is.

Gerelateerde berichten

Over ons

Lees onze blog en kom helemaal in een creatieve bui!

Contactgegevens

Via info @ lockaert.nl neem je eenvoudig contact met ons op. We beantwoorden je vragen zo snel mogelijk.

© 2024 Alle rechten voorbehouden